Hej hej

vi har överlevt!
Men det var väldans skönt att sova ensam i sängen, man vilade bättre då! Ingen som for runt som en propeller, snorade och stånkade. Men de var goa, ungarna, och det gick mycket bättre än jag hade trott. Synd bara att Maja inte var frisk, snoren rann hela tiden på henne och hon ville sova jättemycket. Och det fick hon, för då fick jag tid över att putsa fönster och städa köket. Det var precis vad jag behövde. Ludvig var nöjd när han fick åka till Måns och sparka fotboll, det var jättekul. Sen lekte han gärna med sina 'fotbollsgubbar'. Ställde upp i rader tillsammans med bilarna, sen kom Maja och kickade till dem. Inte bra, förstås! Som Grand Finale på kollo-veckan så åkte morfar och Ludvig till grannstaden och inhandlade - tro det eller ej, - en båt!

så nu har morfar fått nåt att leka med igen! Men vattnet får inte sjunka mycket mer, för då får vi väl bära ut den på djupt. Gissa om det ska bli fiskat nu??? (tror inte det, tyvärr - han putsar och fejar och sen får det väl inte komma några äckliga fiskar i den heller.)
-----------------------
Trist, Sverige förlorade mot Spanien i sista minuten! Det var synd.
------------------------

Kommentarer

Anonym sa…
Jag vill fiska!! Jag vill fiska!! Är det ok om Tord o jag tar med metgrejerna o kommer upp under semestern (efter midsommar nångång alltså?)
Anonym sa…
Jag vill inte fiska. Men bli bjuden på en åktur!

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!