Om svettningar

Strykarkatten beklagar sig och fler med henne! Så även jag, men idag fann jag på råd. Tog fram luftmadrassen och efter ihärdigt pumpande så skulle den kunna bära mig på böljan den blå. Det är lite knepigt att lägga sig på madrassen utan att den välter, men jag klarade av det efter många om och men. Men... det bubblade och pyste - den rackarn är inte tät! Tack och lov så kunde jag kajka runt på viken en bra stund innan jag sjönk, jag hann i alla fall svalka mig. Skönt var det! Vi hann aldrig ner på stan för att se dagens bilrally, M kom med familjen och vi satt ute på altanen och inväntade regnet och åskan. Nu ser det ut att ha regnat klart för den här gången, hoppas att det varar hela kommande veckan. Det är lätt att bli beroende av ledighet/semester.

Kommentarer

Anonym sa…
Låter härligt med luftmadrassen på Siljans böljor.
Anonym sa…
jaja, luftmadrass i all ära, men jag tror det är tillgång till vatten som svalkar mest??? Eller...

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!