Passare...

Barnpassning innebär en hel del - här är det morfar som får stå i målet och Zlatan (eller var det Elmander) som skjuter mål på honom.
Vi tillbringade som sagt kvällen i Gärdebyn. Barnen var små änglar och vi hade en skön kväll med vidunderlig utsikt. Satt på altanen och såg ut över Siljan och kunde följa åsk- och regnvädret som närmade sig. Såg hur det svängde av över Tina mot Leksand. Vi fick bara några droppar däruppe, men när vi sedan cyklade hem så hade det kommit en rejäl skur bara några hundra meter söderut. Verkligen lokala skurar!


Idag vaknade jag tidigt, varför förstår jag inte. Men egentligen är jag tacksam för det, får ju njuta av ännu mera vacker dag. Den ska jag tyvärr! till stor del tillbringa på golfbanan. Golftävling och jag är dåligt tränad och ska dessutom spela i samma boll som två duktiga herrar. Det enda jag kan hoppas på är att de har snygg rumpa och bra sving! Det brukar hjälpa upp mitt spel lite.
R skall vara ansvarig (?) för vattendagen. Det är en CCW-aktivitet i båthamnen, där alla fina ångbåtar och övriga båtar får chans att visa upp sig, CCWarna ställer upp i kyrkbåtslag och har tävling, 'galoscher' brukar köra runt runt, det är väl tävling det också kan jag tro, och sen säljs det korv och hamburgare och glass. Brukar vara välbesökt och trevligt, säkerligen blir det så i år också.

Kommentarer

Anonym sa…
Jag förstår att ni hade en härlig kväll. Vi måste till stugan och förbereda för Småttingarna som kommer och ska åtgärda våra golv. Och vi som saknar både telefon och bredband pga åskan.
Anonym sa…
Härlig målspark du fångade!!
Jag är huslig... men det går nog över till i morgon? Men kameran är sorgligt eftersatt...

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!