Som midsommarfirande

var det att åka till Sjurberg idag och Solveig Annas utförsäljning. En lång kö med bilar och en massa damer i alla åldrar som hade tagit sig dit för att hitta nåt som passar midja och plånbok. För man bör vara stadd vid kassa fastän det är rea, eller kanske just därför. Själv måste jag åka till bankomaten för att fylla på. Sen blev det tröja, jumper och byxor. Som vanligt är jag för kort i rocken (läs benen) så jag måste lägga upp byxorna lite. Men de satt riktigt snyggt. Tröjan är istället för munkjackan som jag önskat mig så länge. Men visst är det konstigt? Jag tycker att jag ser bättre ut i affärernas speglar än i min egen hemma. De måste ha lite 'lustigahuset'-speglar som gör en längre och smalare. I och för sig är det kul att nån gång se bättre ut. Ska kanske köpa kläder oftare? Men då går väl guben i taket.

Visst är det härligt att sommaren verkar ha kommit, åtminstone för några dagar. Skulle det bli bakslag, så får vi börja prata bort molnen. Jo det är sant! Om du ber molnet att försvinna så gör det så. Men en riktigt mulen dag, då måste alla ta ett snack med varsitt moln.
Nu är det lunchdax och sen ska jag jobba! Förstås att det är sommarväder då - blää! :-(

Kommentarer

Anonym sa…
Kom förbi i kväll och visa stassen.
Anonym sa…
sorry'! hann inte, var fuktionär på roddtävlingen.
Anonym sa…
*S* Jag gjorde det i England också!2 ggr. Bad ett moln lösas upp. Det gjorde de.

Visst är det konstigt?
Så vi hade riktigt bra väder under resan.Det regnade bara vid två tillfällen- då vi satt i bil och körde, och en stund en grillkväll så vi fick gå in ett tag, men det gick fort över.
Man ska inte peka jämt bara.. Det behövs ju regn ibland
Anonym sa…
Hann inte med Solvetigs Anna. Förberedde för festen. Jättekuöl. Vi ja´jat nyss kommit in. Mycke disk i morgon.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!