Sommarmorgon

har inte klockan på mig, det är semester! Solen skiner och vi har frukosterat på altanen. Men... det kliar på ryggen (för mkt sol) och katten rymmer. Våra 'kära' grannar har förbarmat sig över katten och gett den mat och husrum! Så nu vet den väl inte var den hör hemma. Förstår inte att folk gör på det sättet och sen säger att den är bortsprungen. Den var ca 50 m hemifrån, det kallar inte jag för bortsprungen.
Nåväl, de får väl stå sitt kast, det gäller förmodligen bara den här veckan, sen ska den återbördas till matte och husse i S-viken.
---------
Idag är det cruising på stan som gäller. Lsd-bror och svägerska kommer för grillning och sen blir det båt eller fyrhjuling till civilisationen för att beskåda alla underverk. För fina är dom. Men det är lite gruvsamt att ta sig till affären, vi måste ju ha nåt att lägga på grillen - OM det nu finns nån mat att köpa, varubilarna känner ett visst motstånd mot att komma till Rättvik och jag förstår dom. Gågata genom samhället och sen massor av bilar och folk överallt. Men förstås, de sover kanske på morgonen, så vi får försöka ta oss ner tidigt. ???Var är klockan???? måste kolla tiden.
Men som Rättviksbo ska jag inte klaga, varken på publiktillströmningen eller värmen. Om bara en vecka eller så är det som att slå igen en dammlucka. Då får man leta noga för att trängas.
Intressant det där med sommar. Andra bränner mycket pengar den årstiden, själv går jag inte in i någon affär mer än för att handla mat och dryck. Och det blir inte mycket det heller, så det går inte åt några stora summor. Tur är väl det när börsen går så otroligt illa. Fick besked om ett par mindre pensionsförsäkringar vi har - de har sjunkit med trettiotusen bara sen årsskiftet! Så dem får man väl glömma ett tag framöver och hoppas på bättre tider.
Nu ska jag i alla fall skriva inköpslista!

Kommentarer

Anonym sa…
LSD - är det något mer än en drog?! :)
Anonym sa…
Lsd = Leksand - tror jag.

Fö: Hoppas ni hade kul under cruisingen. Det hade i alla fall jag.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!