Typiskt, eller hur?

Vaddå, undrar du säkert. jo, idag blev jag oförhappandes ledig, det kom en räddande ängel i går och erbjöd sig att ta mina timmar både fredag em, lördag och söndag. Så jag blev fri! Kändes riktigt skönt, åtminstone igår då vi uppvaktade vår vänner som fyllde 135 tillsammans. Det firade vi med blomsterkransar och middag på Sjövillan. En varm och härlig kväll. Det blev cykel-transport hem, det där med taxi det vet vi ju alla hur det är med det här i stan! Kl 00.00 släckte jag lampan och vaknade vid 5 av regn och blåst. Gissa om jag var glad att jag inte var anmäld till golftävlingen idag! Jag lyckades somna om och blev väckt av telefonen runt 8.30. Det var min vikarie som hade problem med datorn, men det fixade vi via telefonen och sen var det lugnt på den fronten. Men så tråkigt väder! Regnskurar, blåst och kyligt. Åkte för att hämta hem bilen sen igår men den planerade lunchen ute blev inställd - hittade ingen god mat utan vi åkte hem och tillredde Stinas kyckling med quinoa och spenat. Gott.
Vi hann bara stoppa i oss jordgubbarna så kom Avestabesök, bror o svägerska till R, in på en fika. De hade varit på bröllop, ett barnbarn till henne gifte sig i Rättviks kyrka. Jag var ganska otrevlig, satt och gäspade flera gånger. Behöver nog sova.......
Tittar ut genom fönstret, det kommer lite regn nu också och jag vill då inte sitta ute, det är för kallt. Det är det som är typiskt! Dåligt väder när jag är ledig. Shit!
Ska ta en vända med bildarkivet, tror jag. Men det är en bra film på 2an tror jag, få se vad som segrar.

Kommentarer

Anonym sa…
Låter som om du haft en omväxlande dag i alla fall.
Anonym sa…
eftersom det regnade fick du lov att ta det lugnt. det var ju bra!!1

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!