Da'n efter

en intensiv vecka!
Jag har spelat poker och förlorat 26 kronor, cyklat hem i mörker med en framlykta som ett stearinljus ungefär, dessutom regnprickiga glasögon. Detta sammantaget gjorde att jag höll på att hamna i diket, men turligt nog blev det bara nästan. I fredags åkte vi till Åland där vi bodde på ett fantastiskt ställe!
Vi spelade golf en dag, åt varmrökt ål och lax - supergott!. Vi var på en konsert på Andersudde i Mariehamn, arrangerat av en privatperson på hans privata tenniscourt, insprängd i berget, med läktare och tak - WOW! En händelserik helg minsann. Kom hem måndag kväll. Tisdag var det dags för nästa tur, den här gången till Idre och golf där tillsammans med golfvännerna. Vädret blev OK trots att det verkade illa först. Golfspel onsdag och torsdag alltså och det var både jobbigt (kuperad bana) och kul (jag vann dambollen)
Det roligaste var att jag köpte en ny driver som gick som tåget. Min gamla var nämligen förbjuden sedan 1 jan i år och då jag ska spela distriktsfinal i Eda veckan som kommer så vågar jag inte göra det med en förbjuden klubba. Det resulterar i diskning kan jag tro.
Fredagkvällen var vi på ishockey - ja, det börjar bli dags nu. Serien startar i sept och det har var en Clas Ohlson-cup. Vi fick se vårt lag LIF förlora. Hoppas det var enda gången den här säsongen, men i år har vi ingen Belfour, istället har vi unge herr Läck.
Igår sov vi till 9.45! Tydligen har veckan tagit hårt på oss och igår kväll var vi till Vikarbyn på kräftskiva. Lika gott och trevligt som varje år tidigare. Tusen tack, Eine och Kurt!
Skönt nog, både för oss och för värdparet, så åkte vi hem vid 23-tiden. Så nu kan vi utnyttja solen och värmen också idag. Det blir en tur till skogen med svampkort och bärkont. Ja, kameran får följa med också liksom fikakorgen..

Kommentarer

Anonym sa…
Vilken kalender! Men vi träffas kanske i jul?
Men kul har du haft i alla fall och det unnar jag dig verkligen.
Kram
Anonym sa…
Ja, jag undrade verkligen var ni tagit vägen! Men jag fick ju tag på R ialla fall- det har han väl berättat?
Vilket himla snyggt hus.. lite spoky dessutom. Var det nån som knackade dig på axeln??
Anonym sa…
Snygg caddy ni har, som slätar till banan! Var det en riktig bock???
Anonym sa…
Bock!! En rentjur (sarv) var det och han hade sällskap av en svart sådan också!

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!