Födelsedagsfest


Igår firades mågen A på 35-årsdagen. Det började med kyrkbåtsrodd på em, först lite instruktioner och sen rodde de sträckan. Observera att ca 90% av deltagarna hade aldrig rott förut. En liten miss från styrmannens sida - de fick ta de specialdesignade skynkena att sitta på för att inte få skavsår - bara det att han inte visste att ludden skulle vara mot bänken! Alla vände dem fel och drog på sig härliga skavsår som sved som sjutton vid badet. Vet precis hur det känns. Själv var jag barnvakt, inte alltför jobbigt. E ropade efter mamma en bra stund, men til slut gav han upp och då blev det riktigt skoj för honom. Envispliggen! Lik mor sin. Efter roddturen så bar det av till Tina för middag och trevlig samvaro. Det är inte lätt att utfordra 32 vuxna och 7-8 barn men det gick. De uthålliga var kvar till ½4 sisådär, själv låg jag 02.15 och såklart är jag trött idag, det är nog samtliga kan jag tänka mig.
På em i dag for alla hem till sitt och vi fick pusta ut, det blev tyst härhemma, riktigt skönt. Katten for också hem efter många om och men. Han försvann i morse och kom inte förrän husse och matte satt sig i bilen och åkte. De hann upp till stora vägen, sen satt han på trappan. Det var bara att ringa så kom de tillbaka. Tyvärr så hoppade han på tre ben, men jag tror att det var ett getingstick i tassen som gjorde ont. Hoppas att det är så nu!
Det har regnat rejält idag, jag har känt ett visst deltagande med dem som spelat dagens golftävling. Men glad över att jag inte var med...

Kommentarer

Anonym sa…
Ja du var inte ensam om att vara trött igår - tror jag sov mig igenom hela kvällen för att slutligen kapitulera totalt kl.22...hihi...man är för gammal för att vara vaken till 04.00..

Tack iaf. för ett roligt dygn, det gick för övrigt åt en hel plåsterremsa för att täcka mitt skavsår - herregud hur jag ser ut...

Pajsar´n hoppade på 3 ben hela kvällen igår - tankarna malde, huggormsbett, stukning... ja du vet ju hur jag är.. idag stödjer han på benet och vill ut så nu är han nog på "G" igen, så det var nog ett bett av något slag skulle jag tro, har kollat klor osv och det ser okej ut... vi får väl se, han lär hålla sig i stillhet idag med kan jag tänka mig, regnet formligen vräker ner utanför...

Kramkram.. & hoppas vi ses till veckan.... /A

P.S Elias fällde en kommentar igår när han skulle lägga sig...

"Pappa! Mormor och Morfar har fint golv..."

haha... vad fick han det ifrån...
Anonym sa…
Oj vilken fest ni haft! Det måste ha varit jättetrevligt.
Jag borde väl tycka synd om skavsårsoffren men jag baraskrattar. Och vilket minne de själva får, se´n.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!