Godmorgon! Nyduschad och fräsch efter Värmlandsbesök. Känns skönt att se solen!
Sola i Kalsta är då överdriven tycker jag. Vi åkte till Eda - bortom Åtmotfors, så nära Norge man kan komma utan att vara där - i tisdags. En färd på 30 mil. Det gick bra, och ett otroligt vackert landskap när vi kom närmare målet. Men vi kom inte långt från Mora innan det började regna, och sen regnade det och regnade och...
Nåväl vi var framme vid lunchtid och fick raggmunk med fläsk, GOTT! Sen skulle vi testa banan, vi var ju där för att tävla på onsdagen. Problemet var att det var så inihe....e blött så det var tungt att gå, dra vagnen och slå! Dessutom var det långt mellan hålen och jättebackigt. Phu, vilken dag! Mina skor var så våta att jag fick använda tryckluften för att få bort en del av vattnet och sen hängde de på handdukstorken hela natten. Tack och lov för den.
Kvällen tillbringade vi med våra trevliga grannar, Maja-Lena och Wan från Falun. (Hälsningar till BM) Där välte TVn och det över mitt ben så jag är rejält skrapad och öm! Tidigt sänggående och upp till frukosten och turligt nog så regnade det inte, men det var fortfarande rejält vått på banan.
Startade tävlingen kl 10, trevliga medspelare från Billerud, solen tittade fram litegrann och det var varmt och skönt. Efter de första två-tre katastrofhålen dopade jag mig med en Pronaxen (recept från farbror doktorn och träningsvärk från gårdagen) och sen kunde jag spela golf riktigt hyfsat. Våra kompisar i bollen fick 40 poäng och vann och våra 36 poäng räkte till en retfull fjärdeplats. Hade vi haft två till så hade vi nog knipit andraplatsen och därmed en plats i finalen på Vidbynäs! Gissa om vi grämer oss!!!
Men nu är vi hemma igen och idag väntar Gagnefs GK på oss - då får R vara med oxå!

Kommentarer

Anonym sa…
Oj, vad spelet måste varit spännande! Ni gjorde en praktinsats i den vätan.
Anonym sa…
NÄR är Rättviksveckan slut så man får kontakt med er, egentligen? Lever ni överhuvudtaget? Eller letar ni bara golfbollar i det våta gräset? Vi längtar efter livstecken! Man möts hela tiden av samma gamla inlägg.
Anonym sa…
har ni grävt ner er i nån bunker eller?

http://www.kossan.se/roliga-filmer/klipp_med_golf.htm

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!