latdagar

nu har jag och R sovit en natt i vår gamla säng, den som vi sovit i säkerligen i trettio år! Ny resårdyna förstås, men annars helt OK. Den som inbillar sig att vi upplevt gamla minnen kan glömma det! Vi har sovit helt snällt på var sin sida.
Var sängen står? Jo, i S-viken. Vi är där, jag för att lata mig och R för att jobba! Fast jag tror att han tycker det är ganska kul, det börjar ju bli färdigt. Och riktigt snyggt.
Meningen var att vi idag skulle ut och plocka svamp tillsammans med A's svärmor, men regnet står som spö i backen, R springer runt med lilla E's Bamseparaply för att inte bli blöt när han tar sig fram mellan garage och altan. Ser faktiskt komiskt ut, paraplyt är nämligen i ministorlek.
Så nån svampplockning kommer nog inte i fråga. Dessutom kommer M tillsammans med barnen för att återvända till Sthlm, semestern är slut. Ev ska vi äta lunch tillsammans.
Trist att hösten är här, det känns som att det är nu, inte snart. Allt beroende på vädret förstås.

Kommentarer

Anonym sa…
Men visst ska det bli kul att plocka svamp igen??
Jag längtar faktiskt!!
Anonym sa…
Vi köpte vår svamp i Leksand och gjorde en svampstuvning i går.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!