Änt' ä kônstut

när jag tittar mig i spegeln, så ser jag ut som jag alltid har gjort och när jag ser mig på kort så undrar jag vem f*n det är! Förstås, jag får inte titta i förstoringsspegeln för då ser jag rutnätet, men i vanliga spegeln, lite sämre belysning och utan glasögon - DÅ SER JAG INGENTING!!
Det har jag sagt länge; vår Herre är nådig han ger oss sämre syn (vi ser varken dammråttor eller rynkor) och han låter oss glömma (när vi sagt eller gjort nåt galet). Alltså kan vi fortsätta att leva i tron att vi fortfarande är bäst - för det var väl det vi gjorde förr också? Och numera är det legitimt att höra bara det vi vill höra! Det är inte dumt att vara 40-talist egentligen.
Men kameran! Jag gillar att hålla mig bakom den, absolut inte framför! Läste nånstans att häxor inte fastnar på bild och tyvärr tillhör jag inte den kategorin, det fick jag tydligt erfara i Andrummet - orsaken till detta inlägg. DEN fotografen borde bara ägna sig åt självporträtt, åtminstone tills hon lärt sig fotogrunderna! Långa näsor - fota nerifrån, korta näsor uppifrån osv.
Nej, det var på skoj - förlåt kära syster, bilden blir oftast inte bättre än motivet och du tar fina kort men....
-----------
nu när jag läser det här och samtidigt ser rutan intill "Ge mig sinnesro..." så slår mig tanken att det finns gott om duktiga reparatörer och ännu är jag ju inte K-märkt. ("att förändra det jag kan")

Kommentarer

Anonym sa…
Du duger toppenbra! Kram A
Anonym sa…
Vadå!? Du ser ju ut så där! Förresten så gjorde jag dig ju svartvit! Lade färgen på blomman, ju. Och när jag tänker närmare efter så var det ju du själv som donade till bilden!
*skratt*
Anonym sa…
Gjorde en ny koll av bilden på dig på min blogg. Det där med näsan var väl inte så farligt. Du har ju ärvt pappas kontaktmodell. Inget att gråta för. Han lyckades ju bli gift med mamma, ju.
Då är det värre med din haka. Den blev visst lite vass. Men en vass haka behövs ju i vår släkt. Annars står man sig slätt. *S*
Anonym sa…
hörru!!! ska jag lägga in nån mer bild på dig???
Anonym sa…
å bilden på dig i den där jäkla hatten!!!....
Anonym sa…
BM!*S* Minns du kräftskivan på Runn?... och Kortet?..*S*
Var snäll mot Inger annars.... *LOL*

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!