Back again...

ja, nu har jag fått kaffe, slutat tidigare, tagit en massa bilder, fikat hos BM, varit till Klas i Sjön, invigt nya golvet (och fått tillhörande vin, vitt!) och sen så har jag gjort ett nytt head till min blogg - ifall att du inte har observerat detta!

Den bilden är från igår - åtta sångsvanar kacklade borta vid fågeltornet. Hade inte mage att skrämma iväg dem, men det borde ha blivit ett ganska maffigt kort iså fall. Men ibland så funkar tanken och jag tror inte att jag blivit årets fotograf med den bilden, hade säkert sabbat skärpa och alltihopa. Så de fick kackla vidare. De var riktigt orädda faktiskt.

Nej, idag har jag varit vid Enån, borta vid laxtrappan. Det bjöds på en del höstfärger och absolut klarblå himmel och spegelblankt. Kommer kanske en bild så småningom, här eller på Flickr. En bild med självutlösning vid golvlagsfesten (kan andra ha taklagsfest, måste väl vi kunna ha golvlagsfest, eller?) kommer här. Jag sitter förstås på helspänn....
Vinet smakade bra liksom osten, funderar på om det kan ersätta middagen? Vad tror ni?
Satt inte ute långa stunden, det börjar bli ganska kyligt. Känner mig lite lätt snuvig oxå, men det har jag inte tid med.

om det är nån som undrar hur det gick med barnbarnen, så kan jag bara meddela att det var som vanligt roligt och gulligt och kul. Men som rubriken var satt på förra inlägget; underbart är kort. Lördagkvällen somnade de snällt i min säng, jag fick sova uppe!, och efter grötfrukosten - den blev ganska sen, då det var R som fixade den, så blev de körda till kusinerna i V-gärde. Sen såg i alla fall jag, aldrig röken av dem mer, fick ett SMS idag från deras mamma så jag vet att de kom hem lyckligt och väl. Nu ser vi dem inte förrän vid marknaden, men jag ska ju bara jobba så.....

Ni ser väl att golvet blev snyggt!? Trots att det är lite föör ordentligt för min smak... ;-)

Kommentarer

Anonym sa…
Jag är SÅÅÅ nyfiken på hur golvet blev. För att inte tala om hur det blir med inglasningen! Och en golvlagsfest måste det bara bli!
Anonym sa…
OJ så snygg header!! Fotot är görbra!!

Jag vill se fler bilder av akvariet! Svårt få nån uppfattning nu..
Anonym sa…
SÅ högt får vattnet inte komma så att det blir ett akvarium, det får räcka med pensionärskuvös!
Anonym sa…
ok.. antikvarium då?*fniss*
fri tolkningsrätt...
Anonym sa…
*gapskratt* Nu var du rolig!!!!

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!