Helger är stressande minsann

Igår firade vi ytterligare en 60-åring. Det var svåger Lasse som uppnått den aktningsvärda åldern. Och förstås så tycker jag att sextio inte är nån ålder, inte som det var när jag var barn, då var folk gamla redan vid femtio. Men det är andra tider nu...
Han firades med middag på Insjöns hotell och de flesta av syskonen med partners var med. Det smakade gott och förstås var det roligt att träffa alla, det blir ju inte så ofta. Dalarna är stort ibland. Som tur är så blev det inte sent och det gjorde att vi kom iväg till lingonskogen ganska snart i morse. Vi plockade ca tio liter som ska bli sylt till Rs gröt, men det är inte utan att man blir ganska hes av att hojta och ha sig där ute på hyggena. Det där med lugn och ro i skogen kan man glömma, nej, se till att höras och synas så att man slipper se mamma, eller ännu värre, pappa Björn därute!
Konstaterade att klockan inte var mycket, så vi fortsatte till S-viken för att överraska. Men A kände väl på sig att vi skulle komma, för vi hann inte långt förrän hon ringde och kollade! Tack för starka soppan och kaffet! Det smakade bra.
Väl hemma igen så blev det falukorvsmiddag, gubevars med färsk, lättkokt broccoli och SMÖR! Det sistnämnda smakade jäkligt gott, korven var kass!
En brasa i öppna spisen och ett mordfall framför tv'n, så var den kvällen räddad

Kommentarer

Anonym sa…
En trevlig helg, läser jag.
Anonym sa…
Ja. lite skogsluft behövs.
Jag plockade lite taggsvamp, nog till fredagsmiddagens sås. Det kändes riktigt mysigt att kunna bidra med nåt själv. Inte bara bära hem...
Det är väl nån "boande-gen" som slår till?
Anonym sa…
Jag har målat, jag

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!