Skogens guld

Inte alltid som jag hittar såna här, därför har de en given plats på min blogg! Och gott blev det - smörstekta med lite grädde till - mums!

-----------
På eftermiddagen gick jag till 'stan' för att hämta hockeybiljetter. En nätt promenad på sisådär 5 km. Tid för en hel del kort blev det oxå. Hösten är ju snart här med vackra färger och det känns stimulerande att plåta då.
Passade på att besöka Expert (vill ha en ny kamera igen), apoteket och ICA. Skulle sen lämna in en remiss på Koppjärk, blev ju klassad som kronvrak när jag sist var på VC! Plattfot, tjejknän, sned i höfterna och ingen svank. (Skönt att slippa lumpen iaf.) Det ska botas med sjukgymnastik men jag vet inte jag... Men på Koppjärk kom jag inte in, det var stängt, så jag får prova igen i morgon.
Sen gick jag hem till storasyster på fika. Tack för det!
R var hemma och påbörjade gjutning för vårt nya uterum. Ombyggnad av altanen för trettioelfte gången, nu ska det bli glasdörrar och det kan vi tacka den här trista sommaren för. Vi vill kunna sitta ute ofta ofta och när det blåser så är det inte så skönt. Så småningom kom han och hämtade mig för fortsatt färd till Mora dit vi skulle för att se 'vårat' hockeylag Leksand. Jodå, de knölade till Mora rejält, vann med 2-5 och det var ju helt OK, men de spelade inte bra. Inget passningsspel och en hel massa utvisningar. Trist. Ett tag var mitt säsongskort billigt måste jag säga. Men framåt tredje perioden så blev det bättre.
Nu har vi fått en skvätt whisky för R och vitt vin för mig - jag tänker på levern! och det börjar bli sovdags, så natti, natti!
Posted by Picasa

Kommentarer

Anonym sa…
Oj vilket dåligt samvete jag får.. och släng av avundsjuka. Vi orkar inte bygga sådär! Men vi vill också ha inglasad större altan, fiskdamm, nedriven yttervägg!(jadu!!) och isolerat upp i nock på övervåningen..

Men annars har jag det bra som jag har det!*S*
Anonym sa…
För oss blir inglasning bara en dröm. I en bostadsrättsförening gör man inte hur som helst. Speciellt inte om man är ordförande.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!