Bilder från en dimhöljd bygd

Måste träna mitt bildseende lika väl som inställningarna på kameran. G9:an som hänger med mig överallt. Jag är inte helt nöjd med bildkvaliteten, tycker att min systemare tar bättre bilder. Men den här är inte dum heller. Tror att jag som sagt måste träna på inställningarna för jag har sett andra fotografers bilder och de verkar inte gryniga. Förvisso är jag väl lite skakis och det kan nog göra sitt till. Därför är en systemkamera bättre som jag kan stödja mot pannan.




Långbryggan från både ovan och nedan. Tycker att de blev riktigt lyckade båda två. Den från undersidan fick 'pris' på klubbmötet idag. Kom tvåa. Det uppskattar jag verkligen. Som synes så var det dimmigt rejält i morse och avsikten var ju egentligen att försöka fånga kyrkan - såg framför mig hur kyrktornet blev belyst av solen precis när dimman började lätta, men så blev det inte riktigt. Fick nöja mig med de här bilderna istället.


Man kan se att dimman låg tät när jag kom ner. Tycker att strandlinjen på den första bilden är bra och ger ett skapligt djup. Bryggan - eller vad det är för nåt t höger, på bild två dominerar och därmed stör mig lite medan den på sista bilden inte betyder så mycket, då kom den lilla gulliga anden med i stället. (Heliga ande(n) ) kanske?
Hur som helst är det roligt att fotografera och digitalt är fenomenalt! Enda kostnaden är en kamera och en dator - perfekt, jag kan knäppa hur många bilder som helst sen!

Kommentarer

Brittis sa…
http://lenjangel.webblogg.se/category/cafe-kloka-ord-tankar-dikter.html

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!