Birdkillercage

Låter nåt va? Vårt antikvarium har visat sig lockande för självmordsbenägna fåglar. De flyger i alla fall i hög fart in i glasrutorna - de håller, men inte fågelnackarna. I går hittade vi en talgoxe liggande på rygg, stendöd, en annan satt väldigt omtumlad både länge och väl på golvet innan han flög iväg. En nötväcka låg i stenpartiet med en nackform som en pelikan... Trist!
Nu har vi hängt upp CD-skivor i hängrännan och det verkar effektivt - inte en enda pippi har besökt vårt fågelbord i dag! Det är oxå trist!
-------
Ikväll ska vi äta surströmming, det ser i alla fall JAG fram emot. (Inte guben förstås)
-------
Förresten, har fått tid hos läkaren på fredag kl 15.00. Det där illamåendet i onsdags hade som följd att mina ögonvitor blev gula, så förmodligen var det nåt stopp i avl.. nej gallgångarna som orsakade kräket. Sen fick jag inte ta flunsa-spruta i lördags, mest på grund av min förkylning förstås, utan fick rådet att kontakta doktorn. Thailandsresan har ju aven den betydelse förstår jag. Sagt och gjort (för en gång skull) så gjorde jag det.
Ytterligare 'måsten' den här veckan;
Tandläkaren kl 13.40 idag (missar nog målningen)
Betala fakturor
Skatt och AG, både klubben och Olle
Dukoral-dosen i morgon
Nåt möte på torsdag
doktorn på fredag
fixa bilder och texter
--
...det finns mera.......

Kommentarer

Anonym sa…
Ojdå, det låter tufft. Räkna med avkoppling i kväll över surströmmingsburkarna.
Anonym sa…
jösses, du har fullt upp.Se till så du vet varför du har gula ögonvitor INNAN ni åker!

Men ni måste fixa det där med fåglarna.
Gör SMÅ svarta siluetter av rovfåglar och häng i rutorna. Vi har det. Ca 15 cm stora figurer i ett snöre, och fåglarna törs äta på fågelbordet 6 meter bort, men kommer inte närmare.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!