Dagvill




blir jag när jag inte går till jobbet, men idag är det torsdag, det har jag kollat! Sov länge och det kvittade, ute var sjön prickig av regnet och vattnet har faktiskt ökat en hel del. Men det behövs verkligen, trodde nästan att det skulle bli helt torrlagt här i viken.


Vi beslutade i alla fall för en tur till R-vik för ytterligare en långbryggepromenad - fick ju blodad tand efter fotograferandet i tisdags. Sagt och gjort, det blev en hel del bilder, idag med Minoltan, sen tog vi lunch på Fricks och kaffet fick vi hemma hos Brittis. Skönt minsann att vara pensionär.


I kväll ska vi på föredrag/bildvisning på Kulturhuset. En herre vid namn Brutus Ö-nånting, författare och annorlunda fotograf skall stå för underhållningen. Ska bli intressant.


Den första bilden är från den dimmiga tisdagsmorgonen - har konverterat den till svartvitt. Men resten är från idag.
Som synes så har det regnat, men det var ändå en skön promenad. Synd att så mycket av alla vackra höstlöv fallit, men vad annat är att vänta?
R skenar iväg förstås, han har inte tålamod att vänta på mig dessutom klär han sig för dåligt så han måste öka farten för att hålla sig varm.
Har kollat lite på nätet igen för att se vilken systemkamera jag vill ha. Men halva nöjet är ju just att fundera och försöka välja. Dyrt blir det i alla fall - oavsett vad jag väljer.

Kommentarer

Brittis sa…
Nu ser jag Långbryggan i ett helt nytt ljus. Snyggt jobbat.
Anna sa…
Roligt att du börjat använda denna sida igen... ännu en blogg att besöka..

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!