Dammsugare

Läste Nallebrors blogg och tror väl inte att det ska gå lika illa för L som för mig när jag spelade orgel, i och för sig en gammal tramporgel;
Satt på övervåningen och spelade - jättekul (och vackert i mina öron förstås). Hörde att det ev ringde på dörren men jag spelade klart och gick sen ner för att öppna. I hallen står en äldre man. Jag: "Hoppsan, ursäkta, tyckte väl att jag hörde nån på dörren"
Han: "Ja, ingen fara! Hörde att du höll på att dammsuga!"
Jag - efter lite eftertanke (gubbjäkel); "Nejdu, jag spelade orgel"
Pinsamt - mest för honom! Men en rolig historia. Orgeln är borta sen länge - jag har också en synth (heter det så?) men den kan spela själv och det låter riktigt bra.

Kommentarer

Anonym sa…
Du är så lättknäckt, syrran.
Du skulle ha spelat ännu mer och ännu högre. Bara i protest.
Anonym sa…
*ASG* Tur att Inger har hus, men hur B-M's grannar ska klara alla hennes utspel, visar sig. Än har hon ju knappt blivit varm i kläderna i nya boendet..
Själv håller jag mig till CD-spelare! Det låter bra ialla fall..

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!