Morgonstund har guld i mund

Att vara barnvakt innebär att man inte kan sova hur länge som helst - idag fick jag sova till 7.30 iaf så jag ska inte klaga. Sen är det bara att sitta framför TVn ett tag och då går det bra att knappa på datorn.
Regnar gör det också, ser lite trist ut utanför.
Igår em var vi på 70-årskalas - tack och lov för GPSen! Tack vare den hittade vi till Brunna och vännerna där. Trevligt och mycket folk. Barnen var lite förskräckta först, men tinade upp efter några pastaskruvar och sen var det svårt att hålla dem i schack. Men vi fick godkänt.
Var hemma före åtta och kunde stoppa dem i säng. Tillbringade resten av kvällen framför TVn och såg på Stjärnor på is. Jag måste säga att jag föredrog Let's dance, även om deltagarna på isen imponerar. Jag vet hur svårt det är att balansera på enkelskenor, jag fixar inte det alls.
---
Läste om strykarkattens lyckade satsning, tappat över fem kilo! Det händer ingenting för mig. Bara fina levervärden (om det nu är sant). Därför slår mig tanken ibland att jag nog måste lägga om min kost - jag får så mycket kramper i benen! Nu har jag en sena under ena foten som har varit på G ända sen i fredags tror jag. Det gör att det värker och drar under foten och känns ända upp till låret. Inte går det att stretcha senan heller! Så snart blir jag galen, och pillren (zink och magnesium) ligger hemma, så det är väl bara att stå ut.
Eländes elände!

Kommentarer

Anonym sa…
Har du senddrag fortfarande trots pilleromläggning?
Anonym sa…
jaaaaaaaaaaaaaa!
Anonym sa…
Drick mer vatten och vicka på tårna.
Faktum är att vanligt salt också är involverat i elektrolyten, så salta lite mer.
Värt att prova ialla fall?
Det sägs att kosten också orsakar kramper, men att de kramperna går över. Jag vet ju inte vad dina beror på? Kaliumbrist/överskott?
Kul med levervärdena!!!!

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!