Rättviks Marknad






har passerat. Själv köpte jag absolut ingenting, R köpte munk förstås. Lördagen var ju ganska kall och trist, vi var där nere bara en timme eller två. Hade äldsta dotern och hennes familj med oss och så här lycklig blev Elias när han fick känna på alpackafåret. Efter den långpromenaden - jag blev lite lätt trött i benen - så åkte vi till Gärdebyn för att fira 4-åringen. Det blev med tårta förstås, dekorerad med 6 rosa rosor, en till varje barn. Kvällen avslutades med god middag och sen var det bara att åka hem och gå i säng. Jag sov gott och länge då jag för första gången på 14 dagar inte behövde upp till jobbet. Hade stängt butiken då det skulle bli så dåligt väder idag. Men jag fick ju fel, hoppas att de klarade sig utan mig ändå.
Tog en tur på marknaden idag igen, det blev riktigt vackert väder ett tag, men det blev inget mer handlat den här dan heller. Åkte hem och bjöd Gärdebybarnen på middag innan de for hem till sitt.
Nu har jag suttit vid datorn ett par timmar, de sticker ju iväg snabbt som attan och nu ska jag nog kolla in tv'n litegrann. Ha det!

Kommentarer

Anonym sa…
Inte ett ord om att de flesta av marknadsstånden blåst bort!! Var hade ni ögonen och medvetenheten?*ler*
Kolla min slideshow på min blogg och friska upp minnet!

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!