Första snön

har kommit och med den kylan. Vi har ju haft runt -10 här och det är KALLT! Ovan, förstås. Och jag tänker inte vänja mig på ett tag, åker ju till värmen snart. Men vackert är det. Sitter och tittar ut genom fönstret och ser flera svanar i viken längre bort, tydligen har det inte frusit på där, vilket det har gjort här utanför oss. Tog en liten tur till Leksand igår, gick solvändan. Ah så vackert det var - och skönt.
Sen tog vi det lugnt här hemma, alldeles ensamma, tittade på isdansen och sen blev det gonatt. Vaknade i morse med huvudvärk. Måste bero på att jag inatt har sovit utan att ha ont i benen och därmed legat stilla. Det är inte tack vare läkarbesöket i fredags, men på fredag kväll var vi bortbjudna och min bordskavaljer såg mina bekymmer med att sitta stilla på stolen. Han berättade då att han haft likadant men botat det med ett tillskott av magnesium. Jag var ju inte sen att hänga på så efter två magnesiumtabletter så sov jag gott. Har också kommit på ett ord på smärtan/obehaget; växtvärk!
Vad gäller läkarbesöket så avsåg ju det i första hand mina gula ögon och det resulterade i att jag fick ta en massa blodprover - skulle få svar på tisdag fm.
Men nu mår jag bra (och han fick mig att börja med avfettningsmedlet igen! Ansåg att det var absolut bäst för mig).

Kommentarer

Anonym sa…
Re. magnesium. I vilken form tar du det? Läste i en tidnings hälsospalt att calsiumtabletter (som ju ofta innehåller magnesium) ökar risken kraftigt för bl a stroke. (En undersökning på 1500 äldre kvinnor i USA)
Anonym sa…
men jag tar nog bara magnesium - tuggtabletter
Anonym sa…
För mycket magnesium orsakar diarréer också..*S* Bara så du är beredd ifall.../g

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!