Grattis Rolf och Anna Katarina!

Idag fyller guben år! Och Nanna har namnsdag! Jag tror att jag ska låta honom sova (för jag ska åka till jobbet) och sen överraska honom med nåt gott - vad nu det ska va? Problemet är att han måste göra frukosten själv då, han har ju också kommit in på scrambled ägg och bacon minsann.
Han har blivit lite knepig, nu ska han inte ha potatis och bröd. GI gubevars! Han hade hört på radion att man blir så pigg av det. I och för sig skulle det inte skada men hur ska jag då lyckas få honom mätt? Nej, jag protesterade vilt, så igår kväll tog han potatis iaf. Förstås så fick han protein till, även om det bara var falukorv med lök och äpple.
I går kväll upptäckte jag varför det har ångat ur munnen när jag legat i sängen! Den där jäkla ventilen var öppen helt och dörren stängd. Då blir det skitkallt, så nu drog jag igen den helt, och har sovit utan problem i natt. Men den ska nog vara öppen en liten bit i alla fall, för man sover skönare i svalt sovrum. Men det får vara med måtta!
------
Det är kolsvart ute och klockan är strax före sju, på morgonen förstås. Jag ska som sagt till jobbet några timmar, men jag märker mer och mer att det är ganska behagligt att inte behöva passa några tider. Och jag ser ju ljuset i tunneln, även om det inte kommer att bli totalledigt, ska ju fortfarande sköta ekonomin.
Måste alltså strax fixa frukosten och mig själv, men först vill jag berätta att jag igår var till nagelskulptrisen - fint ord va - och fick mina naglar förstärkta. De hade ju haft möjlighet att växa till sig under de här två thailandsveckorna - ingen disk inget grovarbete, och det växer bra i värmen och fukten! Så nu ville jag stärka dem och se om jag kan lyckas få fina naglar utan sprickor och skivor. Inte långa alls, men de ska bli en bit till så småningom. Det tog sina modiga två timmar, så istället för att måla olja, gick jag in dit och fick fika samtidigt som jag tog kameran med och tog kort på de flesta deltagarna fastän de nog tyckte att det var obehagligt. Jag ska ju inte publicera dem i alla fall. Det var bara träning på inställning av ljus och skärpa.

Kommentarer

Anonym sa…
Stort grattis till er från oss i Borlänge.
Anonym sa…
Gratta Rolf från mig!!
Och NJUT på!!
Anonym sa…
Vi har grattat med en novemberkaktus. Den är tänkt att blomma varje år när han fyller år. Genialist, va? I fortsättningen behöver vi bara hänvisa till blomman (obs, skämt). Vi förplägnades med kaffe o doppa. Trevligt.
Anonym sa…
Jaha - *sur*. Inte fick jag (eller maja) någon formell gratulation på MIN (vår) namnsdag direkt. Hrmpf! Å andra sidan grattade jag ju inte dig heller så vi är väl kvitt... :)
Anonym sa…
M: sorry darling, men då var vi på resande fot hela dagen! Jag glömde nog bort mig själv oxå.
Grattis och kram i efterskott till er båda!
Anonym sa…
Jisses, jäkla fylleri!*S*
Tänkte bara säga att Rolf får väl äta scrambled eggs och bacon tills han är mätt. Du vet väl att man är mer ohungrig på lchf än mätt.. jfrt med kolhydratstoppningens mättnadskänsla som utgångspunkt? Tvingar du på honom potatis, tvingar du på honom hunger! Fråga Tord om du inte tror MIG?? Han har upptäckt det också- till sin stora förvåning.
Dessutom har hans mage minskat.. men inte vikten. Det handlar om mer muskelvikt på LCHF..

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!