Helgen som gått

Har som sagt varit på fotokurs i helgen. Mycket lärorikt och roligt. Jag har fått en inblick i alla mystiska knappar på kameran, mest bokstaven M och lärt mig ställa in. Problemet för mig blir nu att jag måste bestämma hur bilden skall bli, förut har det bara blivit så. Njae, en liten aning har jag ju haft förstås, men visst har det varit massor med tur när det har blivit en hyfsad bild.
Det som var mycket roligt, var att alla var så inne i sitt, ingen protesterade mot att bli fotograferad utan fortsatte med sina sysslor. Det gjorde att jag fick många riktigt bra bilder med avspända, naturliga människor. DET var roligt. Ett exempel här, Gunilla, Karro och Pola som studerar visningsskärmen och diskuterar hur det gick till egentligen. Tur att det finns EXIF-info så att man i efterhand kan se hur man har gjort!
Jag fick i alla fall inte mitt fotointresse avsvalnat, hellre tvärtom. Kompaktkamera i all ära, men jag ser att det är systemkamera som fordras för att ta de riktigt bra bilderna. Och ett kanonobjektiv förstås.....


På Fotodagboken finns några bilder från Thailand!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!