Magsjuka

Misstänker att min strulande mage den här gången berodde på Sharon-frukt.
Visst var jag konstig i magen efter Thailand, där oxå, men jag var inte spysjuk eller så innan jag åt sharonfrukten. Jag vräkte i mig en hel och efteråt sved det mkt obehagligt på tungan och det kändes inte skönt i kroppen - jag hade ändå sköljt av den först! Sen stod de ju inte på förrän jag spydde och mådde dåligt. I helgen smakade jag lite av Rolfs sharon, och se på den! Svidet på tungan kom tillbaka och jag fick vattnig diarré efter nån timme.
Ska nog akta mig ett tag för den frukten iaf.

Kommentarer

Anonym sa…
Nån sa till mig att man kan bli väldigt sjuk av för mycket sharonfrukt.
Kineserna äter inte skalet t ex.
Det är kanske nåt sånt du ska undvika? Skal och större mängder?
Anonym sa…
Stackars dig.
Och jag som kan vräka i mig hur många som helst. Och oftast tvättar jag dom inte heller, torkar bara hjälpligt av dom mot byxbenet eller annat som finns till hands. Jag älskar sharonfrukter!

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Åh vilken lycka!