Några bilder från semestern

- den var ju underbar, kan inte bli annat med det klimatet. Här hälsar Thailand oss godmorgon med en liten flirt; solen höll precis på att gå upp när vi gick in för landning över Phuket. Visst har 'hon' långa ögonfransar?
Vi hade bokat hemifrån - trodde vi - på hotell Bel Aire, men det hade inte gått igenom. Vi fick ändå ett rum, det var inga problem. Hotellet var väl OK och utsikten var det absolut inget att klaga över, väldans dekorativ tycker jag. Men första natten! Vi var ju trötta, jag hade inte sovit på ett helt dygn. ACn dundrade men inte nog med det, det var nattklubb ett par våningar nedanför och flera utebarer på torget under balkongen. Och folk kunde verkligen hålla igång! Som tur var hade jag öronproppar, men R klagade vilt. När det äntligen blev morgon och tyst, sov vi till 10.30, alltså 30 minuter efter att frukostmatsalen hade stängt! Så vi blev utan....


Vi gick på hotelljakt och fick rum på Expat, trevligt, nyrenoverat och lite dyrt. men de hade pool.
Där tillbringade vi tre dagar under parasoll vid poolen. Nära Bangla road med alla tuk-tuks och försäljare, men den biten kändes inte nödvändig för oss. Våra Rättviks-kompisar kom ner på söndagen och de hade nosat upp billigt och bra hotellrum, kostade bara en tredjedel av vad vi betalade på Expat! Det var inte svårt att flytta! Hem och packa ihop, sen en rask promenad - ja, jag har gått jättemycket under de här två veckorna - med resväskorna i 'band'. Sen fick vi flytta in på rum 501, 64 trappsteg upp. DET var jobbigt, men vi behövde bara sova där en natt, sen fick vi flytta ner 17 steg. Skönt!
Som synes av bilden så gav elen upphov till många kommentarer och skratt! Här fungerar den ju som spaljé. (Jag tror att strömmen var mild där nere, inte alls så farlig som i Sverige)
Vi upplevde ganska mycket regn, även om jag inte minns det så. För det mesta kom regnet på kvällen/natten, men det hände också nån dag att det regnade - och då öste det ner! Men aldrig långvarigt. Den stora festen Loi Krathong rann faktiskt bort, då hade vi glömt våra regncaper, så vi tog oss hem i tuk-tuk och tröstade oss med gin och tonic på rummet.


Utsikt från 501ans rum. Det var bara ett problem där - det regnade in i ena hörnet där vi hade ställt en resväska. Som tur var låg jag i sängen och såg att det var konstigt i taket och att skåpet var fuktskadat nertill mot golvet. Bäst att flytta väskorna snabbt. Allt gick bra och vi fick ju byta till 402 sedan.

En bild från entren till Rung A Roon, till höger syns min frissa. Kan inte fatta hur de fick stället att gå runt; 5-6 tjejer satt där hela dagarna. De tog emot tvätt, klippte och färgade hår, fixade naglar, hade nog lite massage oxå, men jag såg sällan kunder därinne. Men de skrattade och hade trevligt hela tiden...



Vi badade i Andaman sea förstås. Härligt. Här är bilder från beachen i Patong och Laem Singh.
----------

Var nöjd med detta - ska försöka få till ytterligare en sida så småningom

Kommentarer

Anna sa…
Å gud va jag är avundsjuk på upplevelsen, längtar så kopiöst mycket bort - men vi verkar välja rust istället... /A
Gunilla sa…
Vad skönt det ser ut! Jag vill ochså bada i varma vatten!!
Sitter just nu och fryser trots att elden sprakar i kaminen... Vad då viking??
Brittis sa…
Mmm, det väcker behagliga minnen.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!