På rätt kurs

Idag har jag varit på kurs. Ska fortsätta i morgon. Har konstaterat att jag inte är fullärd i fotograferingskonsten. Men nu ska jag bli....
Går på 'kreativt fotograferande'. Får lära mig bländare-slutare-iso. Inte så märkligt egentligen och jag hade väl en susning tidigare, men nu får jag liksom fakta. Hoppas att jag kommer ihåg det bara.

Är trött idag, vaknade vid 05.30 - kan bara konstatera att det är alldeles för tidigt. Sitter bara och gäspar. Tur att R gör detsamma. Men jag har lite att göra innan det blir måndag, måste producera minst fem st bilder med julstämning! Det är snart byte på utställningen, dessutom ska det bli nåt jippo under julskyltningen och då ska jag oxå vara med. Och när är den?????

I ugnen 'puttrar' lite klyftpotatis tillsammans med lök, morötter och paprika. Till det ska vi äta färdiggrillad kyckling, det ser jag fram emot. Jag är hungrig!

Kommentarer

Anonym sa…
ÅH vad du är duktig!! Jag är avis över att du fått tummen ur och faktiskt går på kurs i foto. Det vill jag med! Men här duger bara "rullfoton" trots att jag bearbetar dem för att de ska starta en digitalavdelning också,
Att du(ni) är trött(a) är helt förståeligt.. Jetleg, om du hört talas om den? RÄKNA MED EN VECKAS GÄSPANDE...
Anonym sa…
Jag skulle nog gärna också velat gå på kurs. Använder bara autofokus och se´n klickar jag. Men å andra sidan kan jag ärligt säga att mina foton är ÄKTA. det kan ha en poäng det också.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!