Grön vinter

är det nu - bara +7 och regnet hänger i luften. Iskallt!
Helt meningslöst att vara ledig idag men så är det bara. Det värsta är att jag måste göra en jet-fly-lady här till lördag, jag tog ett par fönster idag iaf. Toan och utsidan på resten av fönstren mot vägen. Konstigt att de blir lortiga fast vi är så långt ifrån ära och redighet. Flugskit förstås är det gott om. Och fåglar som krockat med rutorna.
Middagen idag kommer att bestå av fläskfilé och vitkålssallad. Det gapar tomt i skåpen. Men jag tror att vi överlever på det också. Ett glas rödtjut till så halkar det ner. Lunchen gjorde jag på en liten gul lök, en ännu mindre morot, en halv näve röda linser, buljongtärning och fyra dl vatten. Gott blev det med en (3!!) macka till.

Kommentarer

Brittis sa…
Vill du påstå att du åt 3 mackor? Eller?
Det är pollentid, vet du väl. Därav smutsiga fönster.
Jag sa…
jaaaa, treeeee

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!