Sommarlov..........

hu, vilket tråkigt väder det är. I och för sig borde det ge utrymme för städning, tvätt, strykning, ja alla de där trista sakerna som man inte vill göra när det är fint ute. Inte bara fint ute, här inne blir det för varmt för att orka göra nåt också. Men icke! Vill bara sitta framför datorn eller TVn (golf) och mysa. Dessutom har jag en oläst bok om Kay Scarpetta, rättsläkaren. Läste en annan om henne under semestern, ganska kul(!) med lite mord! Träffade ett göteborgspar på parkeringen mellan Nordland och NordTröndelag och vi bytte utlästa böcker. Riktigt bra idé om man ska vara borta länge, verkligen att rekommendera.
Har i alla fall lagat middag, fläskytterfilé (måste vara halva kotletten? - slaktare säg ja eller nej) som blev riktigt god, ugnsstekta djupfrysta medelhavsgrönsaker - helt OK, och purjolöksombunden djupfryst sparris. Tog ett glas vin också trots att jag förväntas vara barnvakt när det nya barnbarnet ska komma till världen. Men det blir nog inte i natt....
Vill gärna sätta mig vid datorn (min) och fixa med bilderna, men de är ju så många!!! Har svårt att få till något system, kan det bero på min obeslutsamhet? Aftonbladet eller Expressen???? -då blir det ingen av dem!
Kollar in golfen en stund nu iaf.................

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!