Vad gör jag när solen skiner?

Jo, pickar på datorn en KORT stund, S-T-Ä-D-A-R!!!! Herre Gud och Fru Gud så trist, men det är ju ganska skönt när det är gjort. Jag börjar så stort med att byta sängkläder, funderade på om jag skulle tvätta fönstren - tack och lov struntade jag i det! Dammsugning, toastädning men visst blir det lite hastjobb på slutet. Langettstädning vill jag nog kalla det. Vår Herre är nådig då han ger oss sämre syn i takt med att vi städar sämre. Inte sant?
Nu har jag i alla fall fixat kaffe för R har spelat golf och är på hemväg, han sa fem minuter men det räcker aldrig! Det är CCW-cruising idag och hur långa köer som helst, både på vägarna och till systembolaget. Såg igår när jag var på samhället att det stod vakt utanför bolaget som släppte in lika många som gick ut. Ett måste kan jag tänka mig, då det är självplock som gäller.
Men kaffet är klart, han ska få en macka till. Broder Stig från Leksand kommer med fru lite senare och vi ska titta på lite bilar, sen blir det grillkväll i Tina. Det brukar bli trevligt och vädret ser bra ut.

Kommentarer

Anonym sa…
Oops..minnet är bra men kort, ringer dig imorgon istället...=) antar att ni grillar för fulla muggar nu isolen,själv sitter jag med fötterna i bad för att driva ut lorten i mitt djupa hål i hälen orsakad av en intrampad spik...Aj aj aj..va ont det gör...
Brittis sa…
Kul med cruisingen. Men vi smet ut från det igenkorkade Rättvik genom att använda småvägar. Så vi åkte o handlade i Leksand, på Systembolaget också. Tänkte råda Roger m familj som var i sommarstugan att åka till Utby med både bil och motorcykel, parkera bilen där och köra familjen i omgångar med motorcykeln hem till oss.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!