Morgonstund har guld i mun

Idag var jag tvungen att gå upp tidigt för bilen skulle på service kl 7.00. Glömde att lämna in den igår kväll så det var bara att ställa klockan och resa sig ur sänghalmen. Jodå, jag kollade tiden 05:50 och ljudet (det var ju det som var avstängt förra gången) och kikade igen på klockan så att allt var OK. 23:20 stod det precis som sant var.
Sov lite oroligt i natt och vaknade med ett ryck. Jisses, klockan var 06:48!! Nej, när jag hade gnuggat sömnen ur ögonen såg jag att det bara var 5:48 så det var ingen fara och klockan hade ju inte ringt. OCH JAG HADE JU MISSAT ATT STARTA RINGNINGEN OCKSÅ!
En tacksam tanke till Han/Hon däruppe som såg till att jag vaknade ändå.
Frukost, skörd av tomater och pumpor och sen var det dags att åka. Dimman låg tjock och jag tog kameran med för jag vill ha lite fina bilder på golfbanan i morgondimma med solen som bryter igenom, kanske jag kan få det idag. Lämnade alltså bilen och tog en promenad upp till jobbet. Skönt och jag fick lite bilder på skolans odlingar, kan bli rätt OK. Och jag tänkte hela tiden på 'gyllene snittet'. Få se om det hjälpte.
Nu är det dags för lite jobb iaf
Ha en skön dag

Här är ett smakprov...

My new lens

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!