Självhypnos

Läste Kattmats excesser vid fikabordet idag och funderingar på att självhypnotisera sig till att inte gilla kaffebröd. Påminner mig om en bantningskur jag beställde i tidningen och den kostade förstås en bra slant. Men det skulle ju vara effektivt. Döm om min förvåning då jag i min hand håller en som det verkade, hemmagjord folder om sisådär 25 sidor som skulle läsas; Slumberslimmetoden. Med garanterat resultat. Där skulle man i princip ligga på soffan och blunda, samtidigt som man intalade sig själv att sås var äckligt.
Idag skulle jag nog gå på det, men då, för närmare fyrtio år sen, så var det ingen självsuggestion som gällde. Nej, jag utnyttjade ångerrätten och fick mina pengar tillbaka - och kilona? ja dom sitter där dom sitter och sås är GOTT!

Kommentarer

Brittis sa…
Idag kanske metoden fungerar. Ge foldern till Kattmat.
Jag sa…
Mmm, trodde just det, men tyvärr, jag skickade tillbaka den!

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!