Recept på fiskrätt

Har badat idag igen, tänk att det är rackarns skönt att simma de där 20 längderna i 28gradigt vatten. Sen sitta i bubbelpoolen en stund och hämta andan. Ja, det är gött!
Hem och göra middag sedan, en jättesnabb och enkel rätt - recept kommer här.

Lägg lagom mängd djupfrysta grönsaker (äts ev istället för potatis, ris) i en ugnsfast form och ställ in i kall ugn. Ev en smörklick i botten. Sätt ugnen på 225 grader.
Den djupfrysta fisken tinas något i micro, så att den går att skära i cm-tjocka skivor.
Under tiden rör du ihop såsen som består av 0,5 dl grädde och 1,5 dl creme fraiche. Blanda med 1 tsk dinkelmjöl, 2 tsk dijonsenap, 1 msk dragon och 1 dl riven ost.
Nu bör 'stora' ugnen vara varm och du kan ta ut grönsaksfatet. Lägg fiskskivorna ovanpå grönsakerna och krydda med salt och vitpeppar. Sen brer du gräddröran över alltihopa, strör över ytterligare ½ dl riven ost och sätter in det i ugnen i 20 minuter. Då hinner du slica lite tomater och gurka till en sallad och ställa fram tallrikar och glas.
Snabbt, enkelt och gott!

Vilken sort djupfrysta grönsaker? Idag tog jag blandad blomkål och broccoli, men det går bra med så gott som vad som helst - ärter majs och paprika kanske?

Verkligen att rekommendera - nu går jag och sover!

Kommentarer

M sa…
Badet hänger jag gärna med på någongång! ...låter härligt!!!
M sa…
Varför uppdateras inte era blogglistor i kanten med mina senaste inlägg undrar jag? Det står fortfarande kvar på "som balsam för själen" trots att jag lagt in några därefter... mystiskt.
Jag sa…
är visst samma sak med Nallen - han har också inlägg efter Diverse
Brittis sa…
Receptet låter härligt. Det ska jag prova.

Mina inlägg uppdateras i alla fall, ser jag.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!