Konstigt - känns som söndag!

men det är det ju inte, bara lördag. Tänkte precis skriva att helgen var slut, hmm.
Torsdagen ägnade vi åt simning på em, jag tog mig fram 500 m. Kommentar från en liten (ca 10 år) kille när jag passerade honom i full karriär: Min mormor simmar snabbare i graven! Skitunge!!! Och jag som simmar så fort....
Sen såg vi filmen 'Flickan som lekte med elden'. Spännande med mycket blod, men lite väl mycket sammandrag om man betänker hur boken var. En fika hos syster B och svåger efteråt, avrundade kvällen behagligt.
Fredag em var barnvaktsstund. Alla tre! Men det var lugnt, de minsta sov och den stora hjälpte morfar att bygga. Och idag kom Sandviken-dotra med lilleman. Det är inte så ofta det händer, så det var jätteroligt. Blev fika med hela surven, fem vuxna och fyra barn. Som synes så hade vi StarWars-besökare också - en Alien!
Så småningom lägrade sig lugnet och jag tog kameran och åkte en sväng bl a till kyrkan. Wasastenen, den är det inte så ofta jag besöker men solnedgången var vacker därute även om det var ganska så kallt.


Och äntligen! så testade jag mitt nyaste objektiv 70-300. Jag är riktigt nöjd!

Kommentarer

Anonym sa…
Vilka fina bilder mamma! /A
Brittis sa…
VAR har du tagit den där underbara bilden med gångstigen ner mot sjön genom gluggen i häcken?
Dom andra är också fina, med den där ...
Inger sa…
Vid Wasastenen. Visst blev den fin?

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!