Nej fy 17

nu ÄR sommaren över! Snö på lördag säger väl allt. Jag ska passa på att gå på marknaden i morgon fredag, då kan det kanske räcka med långkallingarna och fleecen, på lördagen lär man ha päls oxå kan jag tro!
Tittade på TV nu på kvällen om de här inlåsta-i fängelse-på-prov-pojkarna. De var unga men har ändå ganska många kriminella handlingar bakom sig. Där i cellerna kom tårarna och ångesten fram. Ska bli intressant att se nästa avsnitt där de får se hur det är att dela cell med en vuxen tuffing. Man får bara hoppas att de tar lärdom och hoppar av den inslagna vägen medan tider är.
I alla fall är jag nöjd med mina objektiv, det där 17-55 f2,8 är jättebra. Det stora måste jag nog använda stativ till, annars är det styrketräning som gäller. Nej, skämt åsido, det fordrar lite bättre ljus bara, då funkar det helt OK. Bilden här t.v är tagen med 17-55 och är beskuren kraftigt så att skärpan ligger i vänstra hörnet. Den lustiga effekten över fönstret beror på att det blåser lite, tror jag.
Snart sovdax känns det som....

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!