Solig torsdag

idag skiner solen och det är lite frostnupet ute. Skulle väl ha varit ute med kameran men jag ska fika på Palmbergs istället. Tillsammans med R och M med barn. Em har vi faktiskt planerat för bad på nya simhallen. Få se om det blir så. Drömde iaf i natt att jag var i en jättepool inomhus, där jag riktigt slösade med hårschampo och kom då strax på att ingen blev glad över att jag höll till i poolen, skummet flöt över hela ytan! Ska inte göra det i verkligheten.
Gårdagen var också solig men blåsig. Jag klippte lite blommor som låg över infartsvägen, annars är jag ju motståndare till storstädning i trädgården på hösten. En fotorunda blev det också, men bara till stranden. Där låg jag på magen med två vedträn under knäna och ett under armbågarna bara för att kunna få till den här bilden på höst-konvaljerna. Vet inte om det var värt det egentligen, men jag skrattade gott åt mig själv. Sen hittade jag en sten (inte så svårt här i Stenriket) som fick vackra skuggor av en intilliggande buske.


Nu är det strax dax för fikastunden på sta'n
Hej
PS
Bilden på stenen ger mig associationer till månsken och silhuetter av träd, är det nån mer som ser det?

Kommentarer

Brittis sa…
Tjusiga höstbilder.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!