Tidstjuven

det är jag det! Skriver några rader från jobbet.
I morse var sängen skön även om jag känt mig som prinsessan på ärten hela natten, eller kanske just därför. Har gjort ont i kroppen hur jag än lagt mig; höften, knäna, axeln - allt som varit så att säga underst. Måste varit en ärta under madrassen alltså.
Efter en del skördearbete så fick jag till frukost och konstaterade att hela viken var isbelagd. Vintern ÄR i antågande! Men igår så var svanarna, 4 st, utanför vår brygga. Vackert.
Idag verkar det lite trist ute, men jag har ändå kameran med mig. Det kan ju dyka upp nåt vackert, vem vet.
I em ska vi ta oss till badet, ska bli skönt!

(De bidde inget!)

Kommentarer

M sa…
Är det någon snö då?
M sa…
vaccinerat dig (er) då? ;)
Brittis sa…
Hallå, prinsessan på ärten. Nu är vi hemma.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!