Faraos hämnd!

jajamensan, den har jag drabbats av men inte förrän vi kom hem. Tål väl inte vattnet härhemma kanske. Nåja, tycker att jag är på bättringsvägen även om äpple och choklad rör runt i maggen lite, kanske blomkålsmoset gjorde sitt till också. Men jag mår inte illa iaf.

Att komma hem till -20 grader och snö kändes inte så kul, men idag är vintersolståndet och snart ska väl ljuset komma tillbaka till oss. Men enligt bondepraktikan så blir det tre månader kallt - nymåne på onsdagen och kallt på lördagen och så var det i år.

Julstöket ägnar jag mig inte så mycket åt mer än tankemässigt. Måste nog skaffa mig nån som utför mina önskningar - fa..n att jag inte såg till att få med mig en Aladdins lampa från Egypten, det skulle kanske ha fungerat. Men jag har iaf kommit på vad vi ska ha för mat och det bör räcka en bit.
Nu har jag jobbat ifrån mig det mest akuta på jobbet, ska väl dit en dag mellan jul och nyår för att kolla posten, men annars så är det ledigt. Ska kolla farmen lite innan jag går och lägger mig. Natti natti

Kommentarer

Brittis sa…
Jasså har du magproblem? Men det var väl resan värd ändå?

Ja, en Alladins lampa vore inte så dumt. Det vore nå´t att ha.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!