God fortsättning

på julen önskar jag alla mina vänner!
Nu har lugnet lägrat sig efter att vi har haft en skön helg med alla barn och barnbarn på hemmaplan, tomten har besökt oss och försett knattarna med lego Star Wars i alla former - phu vilket plock för deras föräldrar. Lilla Maja fick bara rosa saker - "inte gör vi skillnad på pojkar och flickor heller!" :-)
Mat mat mat - som vanligt skulle det dras ner på julbordet, men hur konstigt det än låter så är vår kyl proppad med rester. Och alla blev mätta och belåtna, min mage surnade till förstås men mätt blev den ändå och det fort. Nej, jag förstår inte hur jag ska bära mig åt för att få ett LAGOM julbord. Kanske bara lutfisk och skinka? Men då kommer nästa och säger, men SILLEN och prinskorven då och köttbullarna och rörorna och...
Mitt nyårslöfte ska i alla fall bli att slänga så lite som möjligt i matväg, få se om vi kommer att lida av Faraos hämnd hela 2010 på grund av det.
----
Jag har varit försumlig med GOD JUL-hälsningar till alla, i år värre än vanligt. Får skylla på den hastiga resan till Egypten och avsaknad av julstämning före och efter det. Kanske.... blir jag duktigare till nästa jul? Då ska jag tillverka julklappar; dockkläder till Maja, några tavlor till behövande (hihi, de betackar sig nog) och kanske nåt foto, vi får se!

Kommentarer

Brittis sa…
Det låter som om ni fick en "lagom" jul i alla fall. Det fick vi också. Ungarna fick väl se tomten? Eller? Och juldagen blir som för oss? Lugn?
Kram
M sa…
Dags du börjar förbereda klapparna till nästa jul då...!

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!