Helvetes mage!

Och helvetes dåliga karaktär! Jag VET att jag inte pallar för ost, ändå stoppade jag i mig en stoor bit brie i går kväll. Det resulterade i att jag vaknade vid 2-tiden av en kaskad med magsyra som kom upp i munnen (äckligt, va?) så jag måste upp och skölja, dricka samarin och äta Novalucol. Usch och tvi. Idag måste jag befinna mig nära toa.... Dessutom är magen stinn och sur och ond! :-(( Och jag får huvudvärk!
Karaktär, karaktär, var är du????
Turligt nog lyckades jag vara på 80årsuppvaktning i två timmar på dan idag. Åt mycket sparsamt och absolut ingen ost och inget bröd. Men jag hade brått hem...

Kylan har bitit sig fast här i 'träsket'. Det var -30 i morse igen. Rolf eldar för att spara på elen, men nu måste vi nog öppna och vädra! Tror vi har +30 i rummet, inte skönt det heller.

Kommentarer

Gunilla sa…
Vi får försöka komma ihåg krånglet sen, när det är +20 och alldeles lagom.. och man bara mår som en prinsessa!!
Här är det ovanligt kallt, ovanligt länge, och inatt kommer nog rekorden att slås; vi får säkert neråt -30. Det har varit stjärnklart ikväll och högtryck hela dagen, så det lär nypa till rejält. Men sen ska det lindras, kylan. Tur det, för vi har +0.2 i torpargrunden nu..*S* Börjar t o m fundera på att låta kran stå och rinna...
Hur som helst- jag fryser!!!
Men vi eldar klokt, (hoppas jag) två, tre trän i timmen..det gäller ju att hålla stocken frisk också..
Brittis sa…
Uj uj uj. Det är till att ha det kallt där nere i söder. Hoppas det inte fryser i grunden för er.
Och elda klokt har ni ju lärt er den hårda vägen. Vem minns inte historien om när du stod nere på brandstationen och håll föredrag om hur man ska elda säkert när larmet kom om att det var soteld hemma i ert hus.
Brittis sa…
Ja, jag får väl krypa till korset och påpeka att jag gjort ett fatalt syftningsfel. Ovanstående svar är naturligtvis avsett för våran kära Lillsyrra/Strykarkatt/Kattmat eller som här i hennes kommentar, kort o gott G.

Men det är klart att jag tycker synd om din mage, kära mellansyrra.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!