Så inibaljan kallt

i morse hade vi -31 nere hos oss. Det är ca 50 grader för kallt för min smak. Men som den tappra soldat jag är hade jag klockan på 06.15. Då undrar du förstås varför! Jo, de nyinflyttade Rättvikarna har ett flyttlass kvar i Sthlm och skulle åka ner idag för att få hem det hit. Och då är jag barnvakt till de två äldsta. De sover fortfarande, M & A har kommit iväg utrustade med kasse från mig innehållande två gammaldags yllefiltar - bara utifall att (hemska tanke). Själv ska jag försöka sova ett par timmar på soffan. Lyckades ju inte somna förrän vid 4 i morse, det är ca 2 timmars sömn och inte ens jag klarar mig på det! Natti natti!

Kommentarer

Brittis sa…
Hmm, det blev inte mycket till sömn. Du ringde mig för 5 minuter sedan och kl är nu 10.48. Och ungarna! Jag hörde nog i telefon hur osams de var om en socka som stulits.Vi fick avsluta samtalet snabbt. Skönt att småbarnstiden är förbi för min del. Det går bra i små doser - men i större...? Nej.
Jag sa…
det bidde ingen sömn alls! Fick åka å hämta sthlmsresenärerna på Statoil, bilen strejkade!
När de äntligen kom iväg så vaknade bägge trollen och sen är det full rulle.
Gunilla sa…
Jisses.. Du har förhoppningsvis infört MIDDAGSSLUMMER å¨soffan med ungarna. Såna vanor kan man lätt skapa nu på nytt ställe..*S*
Hoppas du får sova i natt bara.
-31? Fy tusan vad kallt det låter. Vi har tvärt om; -13 grader och det räcker.
Jag har frusit hela dagen. Hälsa r och tacka för att han fick oss att lägga på en 5:a isolering runt om!! Det kunde ha varit 10! Brrrr....

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!