Så var jag fylld då

och det känns inget annorlunda alls! Bara lite mera kramp (jaja, sendrag är det väl, men det låter tjusigare med kramp!), så pass så att jag är tvungen att gå upp och vila mig. Låter inte klokt, men i sängen så behöver jag bara vicka på foten lite och det är dags att flyga upp och försöka hitta något läge för att dämpa det onda. Så nu är det bara att skippa grädden i äggröran! Få se om det hjälper, hoppas det iaf.

Jag blev uppvaktad med vackra blommor och en digital fotoram. En sån har stått på min önskelista länge och nu är jag lycklig ägare till en. Bra! Måste bara göra iordning lite bildspel nu... Sen var det dags för ishockey, Leksand mot Örebro. LIF spelade bra i två perioder, men Örebroarna var sannerligen ettriga. Det hjälpte nu inte, utan vi vann med 2-1. Skönt.
Kylan verkar hålla i sig, just nu -17 men det är ändå lite varmare än vi befarade igår kväll, då var det >-20. Och väderkartan i DD är mörkblå hela 5-dagarsperioden framåt. Lovar inte gott.

Kan bara berätta att det inte bara är farmande på Facebook. Igår blev jag uppchattad (säger man så?) av en farmargranne, Irmtraut, från Hamburg. Hon grattade mig och vi hade lite småprat via chatten. Kul.

Usch, känner att mina muskler i ryggen också krampar lite. Det är ett elände det här. Och ingen hjälp, annat än att avstå det mesta i mjölkprodukter. Jag vet, det låter inte klokt, men jag tror att det hjälper. Och jag som planerar en tårta idag...

Kommentarer

Brittis sa…
Tråkigt med kramperna men du behöver inte vara oroligt för grädden i tårtan. Tårtan gör vi gärna slut på när vi dyker upp om någon timme. Så slipper du ha ont. Fast i förtroende sagt så tror jag att du behöver lite mer salt.
Gunilla sa…
Ja, om du äter kolhydratsnält binder du mindre vetten. Du har ju haft saltbrist en gång? Nu har du lindringare symtom, men saltbrist är det säkert. Frågan är bara vilket slags salt? (Magnesium är ett salt.. Kalium är ett salt (tror jag).. men kör med lite natrium du!*S*) Puss på´re, tanten!*flin*
Gunilla sa…
stavar som en kratta- vatten och snålt ska det stå--

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!