Man borde sova

men det är ju så förbaskat svårt! Är jättetrött men när jag lägger mig så blir jag klarvaken. Tar chansen att skriva lite här på bloggen istället.
Kan skönja slutet på bokslutsarbetet och därmed härliga sovmorgnar i en inte alltför avlägsen framtid.
Jag har ju en hel del annat att syssla med, står numera för snöröjningen här hemma. Men det är lätt fixat med 4-hjulingen! Ett helvete bara att få i backen, så jag försöker få till bara framåtplogning. Bakåt måste jag nämligen skjuta den med handkraft. Det går ju det också bara jag får ur växeln, det är inte lätt det heller. Men det fixar sig. Det som ska handskottas är ju bara våra smala gångar i trädgården och tack och lov är det kallt så snön är lätt.
Jag hinner inte fota något och förresten så fryser väl kameran ihop om jag tar ut den. Tror inte att vi haft plusgrader en enda dag i januari. Hur är det med den globala uppvärmningen som det talas om? Har inte märkt mycket i vinter heller.

Ska snart försöka sova igen! Natti

Kommentarer

Brittis sa…
Du kommer att vara en riktig hejare på den där plogen innan vintern är över och snön är borta.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!