Godmorgon världen

Nu har jag varit vaken säkert ett par timmar. Försökte läsa boken jag var på Erikshjälpen och inhandlade i onsdags, min första shoppingrunda på 2000-talet tror jag. Det blev två böcker, Mannen i fönstret och Mannen i sjön. Karlgalen? är det jag det? Tror inte det, men det verkade vara lite deckarstuk.
Den här veckan har ägnats åt bl a målning (måndag), tisdag bowling, onsdag poker, vann lite, torsdag jobb och idag ledig! Eller nåt. Ska kanske åka och shoppa på Clas Ohlsons, behöver lite passepartouter till konstföreningens medlemsutställning den 27e.... har några akrylförsök som eventuellt får vara med.
I onsdags skulle jag komplettera med lite drinktilltugg, vi skulle ju spela kort här hemma, så jag skyndade mig till Konsum och inhandlade nödvändiga attiraljer. Bråttom hem hade jag ju, så jag kliver nära ett trädskydd och halkar omkull förstås - pinsamt! Vet inte riktigt vad man ska rädda; huvud, kasse, armar, ben?? Nåja, jag klarade mig med rejält ont i höften och tilltufsad stolthet, jag hade ju publik förstås och en ung kille ändrade riktning för att 'hjälpa tant upp'. Nej, han sa ju inte det men så kände jag mig så jag ropade kvickt (innan jag hann känna efter): DET GICK BRA! Då fattade han att jag klarade mig själv - tack och lov!
Frukostdags! Hej

Kommentarer

Anonym sa…
Full fart, märker jag.
Ha de´
//Storasyster

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!