På väg norrut

idag lämnade vi Mälarhusen fvb Rättvik. Tog vägen om Ales stenar i Kåseberga där vi inhandlade lunchmat och blev skinnade rejält. De hade en våg som lyckades ta tre ggr för mycket för maten. 175 kr för 48 g rökt ål, rökt lax och lite gukka. Jag klagade förstås (skämmigt, tyckte nog R!) men för de där 48 g rökt ål betalde vi nästan 50 kr (1000 kr/kg?!) vilket jag fick tillbaka förstås. Vågen de använde var certifierad till 2012! Fräckisar!
Sen hamnade vi på ÖB i Ystad, Olssons i Tomelilla och ett besök vid Forsakar i Degeberga - så otroligt vackert! En superdjup ravin som en isälv skapade under istiden där det fortfarande rinner vatten. Bokskogen växer längs ravinens kanter. Rekommenderas!
Nu sitter vi på parkeringen vid Karlshamns golfklubb och jag tror att jag får en liten GT innan solen går ner. Nej det blev en vinskvätt! GT blir till guben.
Vädret har äntligen rättat till sig. Det har blåst alldeles förskräckligt hela veckan och snö och hagel har ju inte gjort saken bättre. Men igår var ganska OK och idag har det varit riktigt njutbart. Få se om det blir en golfrunda här i morgon, det beror på vädret förstås.
Ha det!

Kommentarer

Anonym sa…
Ni har tydligen fått tampats med vädrets makter. Men ni har fått uppleva och se en hel del, förstår jag.
//Storasyster

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!