The End

för två måsbon! Det har varit hotande nära i flera dagar, men tack vare att Siljan legat blank så har bona klarat sig. Men idag gick det inte längre, småvågandet gjorde att mamma och pappa mås blev mer än våta om fötterna så då var det bara att överge dem. Inga ungar ännu tror jag. Hade en stund tanken på att vi (Rolf!) skulle ha paddlat ut och stoppat under en extra sten, men han drog ju till S-viken i stället. Eller varför inte gummimadrassen? Nej, nu fick naturen ha sin gång. Det dröjer ytterligare ett par dagar innan det vänder är det sagt, men än så länge är det ingen fara på taket ett vi ska bli våta om fötterna.
Nu har jag lunchat och ska nog ta en dust med grepen igen. Det ser så fint ut när jag luckrat upp lite grann. Sen ska jag till blomsterhandlaren, ska passa på när jag är gräsänka.

Kommentarer

Brittis sa…
Du skrämde mig. När jag såg titeln på inlägget trodde jag att du tänkte lägga ner bloggen.
Ja, det är väl inte mycket mer att göra än att låta naturen sköta sitt.
Anonym sa…
hihi.. S-viken som i Sandviken eller som i att du känner dig sviken?! ;) Hjärtligt välkommen är du iaf. ALLTID .. det vet DU, finns plats för dig med!!

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!