Morgonstund har guld i mun

nja, jag vet inte det jag. I morse (natt? det var iaf mörkt) vaknade jag - 3-tiden?? av en dröm. Skulle bära kameraväska, symaskin och klädväska iklädd rättviksdräkt genom skogen säkert ett par km för att hinna med bussen. Naturligtvis så måste jag bara vakna ur det mardrömsscenariet. Sen gick det inte att somna om förstås, så nu sitter jag här. Ska fixa lite etiketter till marknadsutställningen på kommunalhuset. Men sen måste jag nog försöka somna om. Kan tala om att det är frost ute och en klarblå himmel. Lovar gott inför dagens marknadsbesök.
Sen ska Rolf och jag ta en tur till min barndoms badställen. Ja, inte för att bada men för att se hur minnet fungerar - hos oss båda! Han är envis på sitt och jag på mitt förstås. Anser att jag 'leder' då jag faktiskt har gått där så många gånger som barn. Han har ju åkt skidor och sprungit där på senare tid men då var det redan annorlunda. Ska bli kul i alla fall. Det var onsdagens besök vid Jarlstugan som startade tankarna och diskussionen. Och är jag inte alldeles fel ute så höll vi till vid Döda Hökens träd - minns du Brittis?


Kommentarer

Brittis sa…
Oj, visst minns jag Hökens träd! Fullt av mystik. Vi MÅSTE bara gå där tillsammans en dag och minnas och påminna varandra.
Anonym sa…
Jag skulle gärna hänga med! Intressant - och härlig skog! /M

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!