Regnet det bara öser ner...

det till och med väckte mig inatt! Trist och tråkigt är det, R läser och jag pickar på datorn. Fladdrar mellan olika bilder, gör lite här och lite där och får inget avslut.
Borde städa istället men det är inte kul det heller.
Passar på att visa några bilder från barndomens badställen, inte alls sig likt. Ska bli kul att ta med Brittis dit och se vad hon minns (ingenting, om ni frågar mig!). Ån har under dessa ca 55(!) år ändrat sträckning en hel del verkar det som, kanske beroende på att vattenståndet var högt just då.

Granarna (tror jag)

Åkerbergsbadet - var är stranden?

Åkerbergsbacken - mycket flackare än jag minns!

Tvättstället - här är stranden också puts väck!

Gammelån - där var det mycket vatten. Några änder satt där också, jag lyckades fånga en även om bilden är oskarp.

Kommentarer

Lisa sa…
mycket som förändras genom åren. Tänk vad skoj att få ha sett "före" och "efter" här. :-)

Trist med regn, men jag funderar faktiskt på att packa in kameran väl och ge mig ut en promenad ändå... ska fundera en stund till på saken. ;-)
Brittis sa…
Mmm, vilka bilder. Jag blir så sugen så jag är redo att ge mig ut i regnet och undersöka hur mycket jag minns.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!