Trädgårdsdag

Idag hade jag bestämt mig för att gräva vidare i woodlandet. Ganska kallt så jag klädde på mig långa ben och ärmar och tog på min bandaña/pannband/remsa från gammal t-shirt, kalla det vad du vill, då jag befarade att svetten kunde börja rinna ner i ögonen. Några bilder tog jag innan, så om några veckor så hoppas jag se lite skillnad.


Lilla trekanten som Rolf har befriat från enen, den började bli lite för vid, fungerar just nu som mellanstation för plantorna som jag flyttar hit och dit.
Jag har vänt den största delen av landet längs vägen med grepen och kan konstatera att jorden verkar fet och bra (mycket metmask) men den innehåller massor med rötter. Asparna bidrar ju med en hel del, men sen har jag planterat växter som sprider sig som en löpeld, somliga iaf. Nu har jag grävt bort en stor del av dem och ska ta en tur till handelsträdgården. Ska bli riktigt skojigt...

Kommentarer

Brittis sa…
Åh, så vackert! Jag måste snart komma dit och se hur det växer.
Anonym sa…
Va duktig du är - din bättre hälft jobbar på bra här också må du tro.. verkar dock som du får hem honom imorgon.. men nu är han och P-O ute på turne...skulle ev. fira med en wirre om det lyckades.. ;)

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!