Dan efter

Igår gick Nattens Drottning av stapeln. Jag hade ju beslutat mig för att ta hem segern den här gången, men fick se mig slagen av Kerstin med en ynka poäng. I och för sig så var väl det bra - jag slipper stå för underhållningen nästa år. Med underhållning menar jag att spela iklädd Ann-Maries gardiner från nån gång och en krona i mässing (Plåtshopens tillverkning efter min ritning) som är lite stor också. Slöjan icke att förglömma. Jag har vunnit några gånger förut så jag vet vad jag talar om; det blir inget bra spel klädd så där! Och man känner sig URFÅNIG... Det värsta är att det är jag och Yvonne som startat upp alltihop.
Festen igår avslutades med sallad och dryck. Blev inte alltför sent då jag förstås måste få hämtning. Roligt var det och jag är glad att jag spelade så bra som jag gjorde. Undrar vad det beror på? Vätskan kanske?
---
Solen skiner idag igen men det har varit på noll inatt, jag hoppas att mina tomatplantor klarat sig men de står iaf i vårt miniväxthus. Blommorna på altanen är jag inte orolig för men jag är förb...ad! Jag var ju till plantskolan på Mors Dag och köpte några växter, bl.a små söta violer som jag planterade i samma kruka som änglatrumpeten och en klockranka. Allt avsett för altanen alltså. Efter ett par dagar upptäckte jag att violerna var kladdiga och fulla av löss!!! Bort med dom och sen har jag ägnat tid åt att klämma löss på änglatrumpeten och när jag hittade småkrypen även på klockrankan så var det dags för Pyrex-dusch. Hoppas att det hjälper. Och att pelargonerna inte är lusa-mat. De fick en skvätt pyrex de också, men det är svårare då det är så mycket blad!
Summan av kardemumman är alltså att kolla nya plantor VÄLDIGT noga! Annars är väl plastblommor bra????

Förresten! Kolla in vem jag fångade på bild igår Jag fick komma riktigt nära

Kommentarer

Brittis sa…
"Den som sig i leken ger, får leken tåla". Så är det att vara kreativ.
Det där med bladlöss hör till det man också måste tåla.
Hoppas du slipper lössen i fortsättningen.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!