Tur idag

hade vi, då det var vackert väder när jag vaknade. Hade ju bestämt mig för att åka till Böle och se på hingstsläppet. Så vid 10-tiden for vi dit. Ca 200 bilar hade kommit före oss, så det var trångt vid staketet. Jag hittade i alla fall en glugg där jag kunde ta lite kort sedan jag placerat lilla älsklingen på en timmertrave tillsammans med några andra gubbar - en överdrift, han placerade sig själv - och klättrade över staket och fick gå i leran för att få fri sikt över hagen. Det hade kommit tre hästar innan vi kom, och de hade väl rangordnat sig någotsånär, men en nykomling dök snart upp och då visade bossen musklerna och jag tror nog att han behöll kronan, mycket för att han var en sån stadig bit. Inbillar mig att det var tinkern från 2008 som hade varit inne för rakning, men jag är inte säker. I så fall så var han finare med håret kvar.

Kommentarer

Anonym sa…
Åh...ännu ett äventyr jag hade velat vara med på..fint kort! /A

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!